Czy istnieją ćwiczenia na płaski brzuch?

czy istnieją ćwiczenia na płaski brzuch

Często słyszę od moich klientek podczas konsultacji, że chcą pozbyć się oponki z brzucha. Znam wiele historii o robieniu setek brzuszków. Niestety najczęściej efektem tych działań był pojawiający się ból w okolicach kręgosłupa szyjnego i lędźwiowego, a ilość tkanki tłuszczowej wokół brzucha pozostawała bez zmian. Czy więc istnieją w ogóle ćwiczenia na płaski brzuch? 

Wolisz posłuchać na ten temat? Zobacz wersję wideo tekstu

Czy ćwiczenia na brzuch spalają tkankę tłuszczową? 

Czy ćwicząc mięśnie brzucha, spalamy tkankę tłuszczową w tej okolicy? Niestety nie! Ćwiczenia na daną partię ciała nie powodują miejscowego spalania tkanki tłuszczowej. Nasz organizm nie ma takich możliwości. 

Co tak naprawdę robią ćwiczenia na brzuch? Mianowicie wzmacniają mięśnie brzucha. Sprawiają, że stają się silniejsze. A najważniejszą kwestią jest to, żeby mięśnie naszego brzucha były funkcjonalne. 

Funkcjonalny brzuch odciąża mięśnie pleców i pomaga zmniejszyć ból szczególnie w odcinku lędźwiowym. Dodatkowo silne mięśnie brzucha poprawią postawę ciała, co spowoduje, że brzuch może wyglądać na mniejszy.

Co zrobić, żeby spalić tłuszcz na brzuchu? 

Żeby pozbyć się oponki z brzucha, musisz wprowadzić ujemny bilans kaloryczny

Kiedy nasz organizm dostanie mniej kalorii, niż potrzebuje, wtedy resztę energii pobierze z zapasów, czyli tkanki tłuszczowej. Ale to, z jakiej partii ciała Twój organizm weźmie zapasową tkankę tłuszczową, jest bardzo indywidualne i uwarunkowane genetycznie. U jednych kobiet w pierwszej kolejności będą to okolice nóg i bioder a u innych brzuch lub okolice piersi i twarzy. Na to niestety nie masz wpływu. 

Pewne jest jednak, że organizm w pewnym momencie także skorzysta z tych bardziej opornych miejsc w Twoim ciele. Nie poddawaj się więc i realizuj plan ćwiczeń. Efekty w końcu się pojawią.  

Czy istnieją ćwiczenia na płaski brzuch?

Jak to więc jest. Ćwiczenia na płaski brzuch istnieją czy nie? Ja odpowiem tak:

Określone ćwiczenia mogą spowodować spłaszczenie się brzucha, ale tylko wtedy jeżeli brzuch jest bardzo słaby lub ma jakieś dysfunkcje. Ale jeżeli w okolicach brzucha masz sporo tkanki tłuszczowej, to same ćwiczenia nie spowodują, że Twój brzuch będzie płaski. 

Dodatkowo musisz wiedzieć, że tradycyjne brzuszki, które pamiętasz zapewne ze szkoły, nie są dobrym ćwiczeniem na brzuch. Jest wiele innych ćwiczeń, które bezpieczniej wzmocnią mięśnie brzucha i nie spowodują niepotrzebnych bólów kręgosłupa. 

Jeżeli nie jesteś pewna, czy Twój brzuch działa poprawnie lub nie potrafisz świadomie go napiąć, lub jesteś po ciąży, to bardzo polecam Ci wizytę u fizjoterapeutki uroginekologicznej, która dokładnie to sprawdzi. Dodatkowo wskaże odpowiednie ćwiczenia, które pomogą Ci zadbać i prawidłowo wzmacniać mięśnie brzucha.

Jak mieć płaski brzuch – podsumowanie 

Jeżeli chcesz pozbyć się tkanki tłuszczowej, to rób treningi na całe ciało, ponieważ takie ćwiczenia powodują większy wydatek energetyczny, a więc spalisz więcej tkanki tłuszczowej. Kluczem do sukcesu jest regularność i deficyt kaloryczny. 

Jeżeli chcesz wzmocnić mięśnie brzucha, to takie treningi znajdziesz na moim kanale. Ćwiczenia, jakie proponuję, są bezpieczne dla Twojego kręgosłupa i poradzą sobie z nimi nawet początkujący. Zapraszam!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on pinterest
Pinterest

Mój newsletter jest pełen dobrej energii. Chcesz trochę?

Raz w miesiącu prześlę Ci masę konkretów na temat zdrowego stylu życia. Będziesz również miała dostęp do specjalnych ofert i jako pierwsza dowiesz się o wszystkich nowościach. Zapisujesz się?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.